Suzanne van der Voet, Content Marketeer bij Xelion:

‘Integratie Teams en Xelion geeft keuzevrijheid’


Xelion

Suzanne van der Voet, Content Marketeer bij Xelion.

Deel bericht:

Géén complexe migratie, géén verlies aan functies en géén desinvestering in bestaande processen en tools. Voor Xelion is nu een eenvoudige plug beschikbaar waarmee je Xelions telefonie in een handomdraai koppelt aan Teams. En, natuurlijk, provideronafhankelijk.

Van der Voet is enthousiast over de koppeling: “De integratie is provideronafhankelijk en wordt in enkele muisklikken geactiveerd zodat een gebruiker er direct mee aan de slag kan. Dus geen complexe migratie, geen verlies aan functies en geen desinvestering in bestaande processen en tools.” En er is nóg een belangrijk voordeel aan deze integratie: een bedrijf hoeft alleen een Teams-licentie te nemen voor medewerkers die het écht nodig hebben. Zie het als een soort Xelion à la carte.


‘Geen complexe migratie, geen verlies aan functies en geen desinvestering in bestaande processen en tools’


Je begrijpt: Xelion en Teams gaan hand in hand. En dat kan een bedrijf tot wel 50 procent schelen op maandelijkse abonnementskosten

Xelion ontwikkelt communicatieoplossingen voor de zakelijke markt. “Zakelijke telefonie is de levensader van elk communicerend bedrijf.” Xelion biedt een zeer uitgebreid telefonieplatform in de cloud, waarmee organisaties hun bereikbaarheid kunnen verbeteren en medewerkers efficiënter kunnen werken.

Met VoIP Zakelijk van Xelion hebben bedrijven hun bedrijfscommunicatie optimaal op orde. Een optimaal bereikbare organisatie met medewerkers die altijd en overal met VoIP kunnen bellen. Zowel met de vaste telefoon, PC, laptop als met de smartphone. Dankzij de unieke Xelion 7 app is de smartphone volledig onderdeel geworden van de bedrijfscommunicatie, waarbij het vaste nummer altijd binnen handbereik is. Integratie met Outlook of een relatiebeheerpakket is mogelijk dankzij de openheid van het platform. Dat en nog veel meer maakt dat Xelion excellente software is, die communicatie en klantcontact op een hoger plan brengt.

Microsoft Teams is voor veel bedrijven het platform voor collaboratie. Teams werkt op zowel de Office365-werkplek, tablet als smartphone. Door alle communicatie via één platform te laten verlopen kunnen mensen op elke locatie samenwerken vanuit één omgeving. Microsoft Teams heeft beperkte PBX-functies. Door de Xelion-centrale te gebruiken hoeven bedrijven niet in te leveren op telefoniefunctionaliteit en ze kunnen het bestaande nummerplan met verkort kiezen blijven gebruiken. Losse VoIP-toestellen zijn niet meer nodig. Indien de Microsoft Teams client van een gebruiker niet beschikbaar is, kan een binnenkomende oproep door Xelion naar een achterwacht worden doorgeschakeld en daarmee wordt bereikbaarheid gegarandeerd. Elke gebruiker krijgt een op maat gemaakte oplossing want Teams is eigenlijk niet geschikt voor elke medewerker in een organisatie. Door de integratie met Xelion kan per medewerker worden bepaald wie met Teams belt en wie niet. Het kan bijvoorbeeld efficiënter zijn om een helpdeskmedewerker gewoon met Xelion te laten bellen en is het overbodig om voor deze medewerker een Teams-licentie aan te schaffen.

Xelion is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de snelst groeiende hosted-telefonieplatforms in zijn soort. Dankzij het ruime aantal mogelijkheden voor een vast bedrag per maand kiezen veel MKB’ers voor de kracht van deze flexibele software. Klanten die positief vertelden over Xelion brachten reeds vele nieuwe klantenverhalen aan. Ervaringen worden gedeeld, en elke verbetering en innovatie wordt vervolgens gedeeld met alle bestaande klanten. Zo hebben we klanten in onder meer de makelaardij, accountancy, dierenartsen, assuranties, en zorginstellingen. Enkele voorbeelden van onze klanten zijn: Afterpay, Body&Fit, Nederlands openluchtmuseum & Cordaan.


Xelion Staalweg 40 2612 KK Delft 015 251 1411 [email protected] www.xelion.com

Benieuw naar het ecosysteem van MS Teams?

Bekijk de Top 100 lijst in de e-paper!


Ook deelnemen aan het digitaal dossier? Neem contact op met Eric Luteijn / 0653 510 690 [email protected]